Half miljoen deelnemers voor NS Extra

Binnen anderhalf jaar na de start telt NS Extra een half miljoen deelnemers. NS biedt sinds juni 2016 dit klantprogramma aan voor reizigers met een persoonlijke OV-chipkaart. De meest gewaardeerde service is de check-uit alert – hiervan zijn er inmiddels ruim 90.000 verstuurd.

Deelnemende reizigers aan NS Extra ontvangen een e-mailbericht als zij vergeten uit te checken, waarna dit gemakkelijk en snel is te herstellen. Wanneer een check-uit ontbreekt na een check-in stuurt NS een melding. Als deelnemers enigszins vaste reispatronen hebben, dan kan NS de correctie automatisch doen. Als het reisgedrag wisselend is kunnen zij bij NS Extra zelf aangeven waar zij zijn uitgestapt.

Ron Schneider (hoofd Consumentenmarkt van NS): “Een half miljoen gebruikers is een mooie mijlpaal na anderhalf jaar. NS Extra neemt met de check-uit alert een belangrijke frustratie weg bij onze klanten. Wij zijn blij met dit succes en willen graag verder groeien met NS Extra, zowel in aantallen deelnemers als in het service-aanbod”.

Korting of upgrades

NS Extra biedt ook andere voordelen die samenhangen met reisgedrag. Dit kan bijvoorbeeld een korting zijn op een Dagretour of Meereiskaart. Ook zijn sinds de start al tijdelijke upgrades naar de eerste klas aangeboden, maar ook vinden er samenwerkingen met andere partijen plaatst, waaronder een maand gratis gebruik van Blendle Premium, zodat men in de trein kan genieten van hun actuele  nieuwsartikelen aanbod.

Aanbod op maat

De NS geeft aan dat zij streven streven om de voordelen van NS Extra verder uit te breiden. Ook zullen de aanbiedingen in NS Extra steeds meer "op maat" zijn voor de verschillende deelnemers en hun persoonlijke reisgedrag. Dit kan door bijvoorbeeld door ook voordelen op het eigen treinstation aan te bieden. Ook boden ze recentelijk een reischallenge aan, waarbij de deelnemers beloond werden door te reizen op bepaalde momenten.


Foto: Treinenweb