Al 5000 claims vanwege overvolle treinen

Ruim 5000 reizigers die denken recht te hebben op een schadevergoeding van de Nederlandse Spoorwegen hebben zich al gemeld bij ConsumentenClaim. Dat heeft directeur Stef Smit vrijdag gezegd.

Sinds eind november kunnen gedupeerde treinreizigers via deze organisatie een claim indienen vanwege  de overvolle treinen tijdens de spits sinds maandag een klacht indienen. In een dag tijd stond de teller op 3750 aanmeldingen. Dat aantal stijgt dus nog steeds. Volgens Smit melden zich elke dag nog nieuwe mensen die hun ongenoegen over de NS laten blijken.

ConsumentenClaim wil een claim indienen bij de NS omdat veel treinreizigers in de spits moeten staan, terwijl volgens de claimorganisatie het spoorbedrijf verplicht is om mensen een zitplaats te bieden. In de voorwaarden van NS wordt echter gesproken over een vervoersbewijs, zonder dat er een zitplaats wordt beloofd. Het is nog niet duidelijk of de uiteindelijke claim geclaimd zal worden.


Foto: Harrie van Veen (Flickr;CC)

Bron: Treinreiziger (bewerkt)