NS kampte met storing uitgifte OV-fietsen
Donderdag kampte de NS een deel van de dag met een storing in het inchecksysteem van de OV-fietsen. De vervoerder adviseerde reizigers om geen OV-fietsen te huren.
De storing is volgens de NS rond 14:30 verholpen, alle OV-fietsen zijn weer te huren. Voor deze reizigers heeft NS de huur in het systeem automatisch gecorrigeerd. Dit om te voorkomen dat deze reizigers extra kosten gefactureerd krijgen.
Fiets koppelen aan NS-app
Reizigers die over de NS app beschikken kunnen hun huurabonnement eraan koppelen zodat ze op hun telefoon een seintje krijgen als de huur gestart is of geëindigd. Hiervoor moeten ze in de app, tijdens de huur, het nummer van de OV-fiets aangeven die op het frame of het achterspatbord bevestigd is.
Daarnaast verzoekt de NS altijd om de fiets na het inleveren op slot te zetten. Gebruikers die hun gehuurde fiets voorzien van elektronisch slot niet op slot zetten lopen de kans extra huur te betalen. Reizigers die dit vergeten zijn kunnen dit via de klantenservice (030 751 5155) melden, zodat de huur afgesloten kan worden.