OV loket voortaan verder als OV Ombudsman

Het OV Loket gaat voortaan verder onder de naam OV ombudsman. De nieuwe naam moet beter duidelijk maken waarvoor de organisatie staat. Tot nu presenteerde het OV Loket zich altijd als ombudsman van het openbaar vervoer, maar maakte de naam dat niet duidelijk.

Het OV-loket is opgericht in 2008 en wordt momenteel gedreven door vijf werknemers. De organisatie krijgt subsidie met als doel om te bemiddelen in conflicten tussen vervoerders en reizigers. "Jaarlijks verwerken wij duizenden klachten van reizigers die er op één of andere manier niet direct uitkomen met de klantenservice van hun OV bedrijf", legt Bram Hansma namens de OV ombudsman uit.

Verwarring

De oude naam zorgde soms voor verwarring. “Sommige reizigers verwarden ons met het NS loket. Voor hen was het niet duidelijk dat wij onafhankelijk van NS zijn. Deze naam maakt dat direct duidelijk” legt Hansma uit.

Resultaten

De OV Ombudsman publiceert vier keer per jaar een rapport met opvallende knelpunten van het laatste kwartaal. Hansma: “Vooral op individueel niveau weten we voor de reiziger resultaten te realiseren. Maar ook op landelijk niveau. Zo hebben we hebben bijvoorbeeld lang gehamerd op een centrale plek om geld terug te vragen bij een gemiste uitcheck. Dat is er gekomen via uitcheckgemist.nl”.

Foto: Treinenweb
Archieffoto: Treinenweb

Bron: Treinreiziger.nl