Connexxion GTW
Nadat eerdere plannen mislukt waren om een zesde Protos te bestellen, maakt Connexxion in 2012 gebruik van een van de opties van treinstellen van Arriva die zij bij Stadler hebben geplaatst. Het treinstel is cosmetisch haast bijna gelijk als de stellen op de Vechtdallijn tussen Zwolle en Emmen.
Omdat Connexxion opnieuw een extra treinstel in april 2016 wilt bestellen, en omdat de nieuwe GTW-treinen niet meer toegelaten zijn bestelt de vervoerder twee FLIRT-treinstellen bij Stadler. De bedoeling is dat de 5037 na aflevering van de twee nieuwe treinstellen overgaat naar Arriva, dat het treinstel zal gaan inzetten tussen Zwolle en Emmen.
De overname vindt al eerder plaats: Het treinstel gaat al in december 2016 naar Arriva om als 10525 de daar beschadige 10521 te vervangen. Dat stel is bij een fataal ongeluk bij Dalfsen ontspoord. Tijdelijk komen er twee GTW's van Breng de 5037 vervangen. De 10525 is inmiddels cosmetisch haast gelijk met de andere treinen op de Vechtdallijn. Ook de 10521 rijdt inmiddels na een duur herstel bij Stadler in Polen weer op het spoorlijntje tussen Zwolle en Emmen.