NS gaat voedselverspilling tegen door samenwerking met Too Good To Go
De StationsHuiskamer en de Kiosk sluiten zich vanaf maandag 11 september aan bij Too Good To Go om de strijd aan te gaan tegen voedseloverschotten. De Too Good To Go-app biedt de mogelijkheid om overgebleven voedsel dat nog goed te consumeren is, maar dat gewoonweg niet verkocht is, een tweede kans te geven.
Met de samenwerking wil NS bijdragen aan de strijd tegen voedselverspilling en hopen ze bij reizigers een groter bewustzijn te creëren van de noodzaak van duurzame en vooral bewustere consumptie. Het is één van de maatregelen die de vervoerder neemt om afval op het station terug te dringen.
Too Good To Go app
Too Good To Go-gebruikers kunnen via de app een verrassingspakket kopen met een selectie van eten en drinken dat nog niet verkocht is tijdens de normale winkeluren een aangesloten winkel. In de pakketten van Kiosk en StationsHuiskamer zal de reiziger straks bijvoorbeeld fruit, drankjes en hartige en zoete snacks aantreffen zoals koeken en saucijzenbroodjes.
"Elke dag wordt er ontzettend veel voedsel verspild dat nog prima gegeten kan worden en dat is ontzettend zonde. Too Good To Go is een mooie manier om een deel van dit voedsel te redden en afval te verminderen. Ook hopen we onze klanten positief te verrassen met de inhoud van de Verrassingspakketten." vertelt Semih Turan, Business Developer bij NS.
De Too Good To Go-app is gratis beschikbaar voor Apple en Android. In de app kan je diverse winkels en restaurants in je regio vinden die een verrassingspakket bieden en het aantal wat ze nog overhouden. Tot slot moet de gebruiker naar de locatie gaan om het pakket op te halen. De betaling van de producten gebeurt via de app.