Storing transactiesysteem OV-Chipkaart

Vanwege een storing bij TransLink in het systeem welke de transacties van de OV-chipkaart beheert, is het niet mogelijk om besteld saldo of abonnementen op te halen. Reizigers met een laag saldo kunnen daardoor geen gebruik maken van het openbaar vervoer zonder eerst een reguliere automaat te zoeken.

De storing heeft gevolgen voor het laden van bestellingen op de kaart. Dat betekent dat abonnementen tijdelijk niet kunnen worden opgehaald. Wie extra saldo op de kaart heeft besteld, kan geen gebruik maken van het systeem en zal nogmaals saldo moeten kopen bij een oplaadpunt van NS of vervoersbedrijven.

In- en uit checken is verder wel mogelijk.

Distributiesysteem
Hoerdvoerster Anita Hilhorst van Trans Link Systems (TLS) zegt in een reactie dat er problemen zijn met het distributiesysteem van bestellingen. Wat er aan de hand is weet het bedrijf nog niet. Later op maandag verwacht de onderneming daar duidelijkheid over te verschaffen.

Ook heeft Hilhorst nog geen idee wanneer de problemen verholpen zijn. Reizigers met een laag saldo die wel gebruik willen maken van het openbaar vervoer moeten hun kaart bijladen met een pinpas of contant geld.

Bron: Nu.nl