NS opent communicatie-forum voor klanten
Sinds een kleine week heeft de NS een forum voor klanten geopend. Het forum is bedoeld voor bezoekers en reizigers van de NS, en kan worden gebruikt om tips en ervaringen met elkaar te delen. De toegang stond al enige dagen op een kier, maar via Twitter is vandaag officieel ruchtbaarheid gegeven aan het nieuwe communicatieplatform.
Het forum is bedoeld voor NS-klanten en gebruikers, en zij kunnen erop inloggen door zich te registreren, of via een snelle inlogmethode via Facebook. Na het inloggen zijn er diverse categorieen waar gebruikers een onderwerp in kunnen starten, of mee kunnen discussieren met andere gebruikers. Op moment van schrijven bevat het forum al tientallen aangemaakte discussies varierend van hobby en plezier tot algemene vragen over de dienstregeling en het gebruik van de OV-Chipkaart.
Het forum wordt beheerd door een team van mensen die ook contact met reizigers hebben via de TwitCare op @NS_Online op Twitter.
De NS heeft tijdens een vergadering met een selectief aantal personen, welke veel op Twitter actief zijn, aangegeven dat het forum vanaf maart officieel geopend zal worden, en vanaf dan ook direct via de website zelf bereikbaar zal worden.
'Twee jaar geleden'
Een paar jaar geleden heeft de NS ook al een supportforum geopend, waarbij gebruikers met vragen terrecht konden over het gebruik van de OV-Chipkaart. Echter werd deze weer snel gesloten. "Dat was specifiek over de OV-chipkaart, die toen voor veel mensen nog nieuw was. We werden toen overvallen door de vele vragen. Daar waren we niet op ingesteld. Nu weten we wat we kunnen verwachten en zijn we daarop ingesteld" zegt de Miryam de With, een woordvoerder van de NS.
Het forum is te bereiken via http://forum.ns.nl.
Een paginaweergave van het klant-ondersteuningforum.
Bron: Treinreiziger