Meldpunt over dienstverlening op het spoor geopend

Wie klachten heeft over de prestaties en dienstverlening van spoorbedrijven kan die sinds donderdag kwijt bij een nieuw meldpunt welke door de Maatschappij voor Beter OV in het leven is geroepen.

De reizigersvereniging heeft het meldpunt geopend uit onvrede vanwege het uitvallen van treinen en het besluit van het kabinet om treinkaartjes in de spits duurder te maken. Volgens BeterOV bieden de concept-afspraken die staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur)  gemaakt heeft met ProRail en NS weinig hoop op verbetering.

''De reiziger komt op de plaatsen 1, 2 en 3. Mooi gezegd. Maar sinds jaar en dag worden passagiers geconfronteerd met daden van met name de NS die haaks staan op deze stelling'', aldus woordvoerder Riekus Spithorst van Voor beter OV.

Reizigers kunnen hun ervaringen delen op het meldpunt via de website van www.voorbeterov.nl. Uiteindelijk zullen de ervaringen worden gebundeld en aangeboden worden aan Mansveld, Prorail, NS en andere vervoersbedrijven.

Bron: Nu.nl