NS op Twitter doorbreekt grens van 100.000 volgers
De NS krijgt steeds meer tweets binnen via Twitter om klanten te helpen. Op dit moment zijn er al 27 personen actief bij @NS_Online die reizigers te woord staan met hun problemen of vragen met betrekking tot hun treinreis.
„Ons account is net door de magische grens van honderdduizend (volgers, red.) gegaan”, zegt een woordvoerder van de NS. „Dat is heel veel, omdat het vrijwel allemaal persoonlijke vragen van klanten betreft.”. Het aantal berichten wat de NS getweet heeft is inmiddels al boven de 262.000, en klein deel hiervan zijn geautomatiseerde tweets met informatie over verstoringen in het treinverkeer.
De NS denkt dat Twitter een van de belangrijkste kanalen is om de kwaliteit van het rijden per spoor kwalitatief op te schroeven. "Veel mensen reageren alleen nog online. We gebruiken Twitter daarom volop om ons product beter te maken", aldus de woordvoerder.
De bedoeling van de Twitter-service is dat elk bericht naar wens wordt beantwoord. Het is echter geen gemakkelijke opgaven omdat de NS dagelijks ruim duizenden Tweets van reizigers krijgt te verwerken. Zo worden de Tweets ook gebruikt om de inzet van treinen te bepalen. Als er veel klachten komen van overvolle treinen op een bepaald traject, dan worden er uiteindelijk treinen verlengd.
Ook gaan er ook veel tweets over de treinen en het station. Of er nou tegels los liggen, een informatiebord niet werkt, een verlichtingbak in de trein niet werkt, of een WiFi wat het soms laat afweten, de NS krijgt het allemaal binnen en het wordt allemaal verwerkt.
Om het succes van de mijlpaal op Twitter te vieren, geeft NS de komende tien werkdagen dagelijks tien uitjes weg voor de beste tweets van die dag.
Bron: De Telegraaf