Twitter NS-Webcare verruimt openingstijden naar zondag
Met het ingaan van de nieuwe dienstregeling van 2015 aanstaande zondag zal de NS ook de openingstijden van hun Twitter Webcare verruimen. Vanaf dan zullen de Social-Media medewerkers de reizigers en klanten van ook op zondag tot laat in de avond van dienst zijn via het Twitteraccount @NS_Online.
Nu beantwoordt het Twitter-account van de NS op werkdagen na 20.00 uur geen vragen meer van reizigers, en op zaterdag sluiten ze om 17:00 uur hun dienst al af. Maar vanaf zondag staan ze de reizigers en klanten tot 23:00 te woord.
De uitbreiding van de openingstijden van de Twitter Webcare is één van de aanpassingen die het vervoersbedrijf verbetert om het reizen met de trein de komende jaren naar een hoger plan wil tillen.
Het Twitter-account @NS_Online is één van de grootste Twitteraccount van Nederland. Op dit moment hebben zij sinds maart 2010 al ruim 382.000 tweets verstuurd en volgen maar liefst 119.000 gebruikers het account. Op de social-media werken tientallen personen om de gebruikers zo snel mogelijk van antwoord te voorzien.