Internetproblemen NMBS voorbij

De Belgische vervoersmaatschappij NMBS ondervindt sinds vrijdagochtend geen problemen meer met zijn internetverkeer. Het bedrijf werd woensdagavond slachtoffer van een externe aanval op de internetverbindingen. Hierdoor was het onder andere niet mogelijk om electronisch betalingsverkeer te gebruiken.

Ook ondervonden de reizigers moeilijkheden bij het surfen naar de website van NMBS en het gebruik van de mobiele app's van het vervoerbedrijf.

"De problemen zijn momenteel opgelost", meldt een woordvoerster aan persbureau Belga. "Deze ochtend verliepen de betalingen en de website opnieuw vlot. Het aanmaken van biljetten (treintickets, red.) ging nog een tijdje moeilijker, maar ook dat probleem is ondertussen opgelost", zegt ze.

De NMBS blijft de situatie nauwlettend in de gaten houden, aangezien het nog niet zeker is dat de problemen definitief van de baan zijn. Ook gaan ze op onder zoek uit welke maatregelen ze kunnen nemen. Ook is er nog niet bekend wie er achter de aanval zat. In vele gevallen is dat moeilijk te achterhalen, legt een redactielid van Treinenweb uit.


Foto: Wikipedia (CC)

Bron: De Telegraaf