Onderzoek Eurostar wijst uit hoe reizigers hun vakantie voorbereiden

De Eurostar doet het goed voor reizigers die op vakantie gaan. Uit een onafhankelijk onderzoek onder 4000 ondervraagden uit Nederland, België, Frankrijk en Engeland publiceert het spoorbedrijf de resultaten naar de verschillende mogelijkheden waarop reizigers hun vakantie voorbereiden en hoe hun reisbeleving is.

Uit het onafhankelijke onderzoek van OnePoll blijkt dat Nederlanders voornamelijk ‘s avonds na het werk (73%) of tijdens het weekend (65%) hun vakantie plannen. Een op de vijf Nederlanders geeft toe al tijdens een vakantie naar een volgende vakantie op zoek te gaan (22%) en meer dan de helft van de respondenten van 25-34 jaar oud zoekt informatie op tijdens de werkuren (55%).

Van de 79% ondervraagde Nederlands is bekend geworden dat zij online naar informatie zoeken over hun vakantiebestemming, 20,1% daarvan gaf aan op forums te kijken. Bijna de helft (47%) van de 18 t/m 24-jarigen zocht informatie over hun bestemming via de social media. Ook het boeken gebeurt online, waarbij 40,4% gaat voor een complete vakantie en 29% hun vakantie over meerdere websites verspreid boekt.

FOMO, zorgen en discussie

Door al dat gesurf kennen Nederlandse ondervraagde het recente FOMO-fenomeen (fear of missing out) maar al te goed. 1 op de 4 is namelijk bang dat ze misschien een betere optie ontlopen bij het boeken van hun vakantie (24%). Dit geldt vaker voor vrouwen (29%) dan voor mannen (18%) tegenover de jongere generatie 44% van de 18 t/m 24-jarige doelgroep.
 
Daarnaast geeft 33% van de Nederlandse ondervraagden aan dat ze zich zorgen maken of de vakantie wel aan hun verwachtingen zal voldoen. Dit geldt vooral voor vrouwen (40%) waarbij de mannen uitkomen op 27%. Bij de jongeren was dit  57% en 52% van voor volwassenen van 25-34 jaar oud.

Bijna een op de drie (29%) Nederlanders gaf aan vermoeid te raken door alle vakantiemogelijkheden te doorzoeken en is overweldigd door alle beschikbare opties (28%). Het laatste geldt vooral voor vrouwen (35%) tegenover de mannen (23%). Al die keuzemogelijkheden leiden weleens tot discussie tussen reispartners. Nederlanders discussiëren het vaakst over de bestemming (34%), de accommodatie (28%) en de reisperiode (25%).

Een geslaagde vakantie

Een derde van de Nederlanders was ooit teleurgesteld over de vakantie (29,2%). Ze waren dit voornamelijk door de accommodatie (38,9%), een van de criteria waar ze het meest belang aan hechten bij het boeken van hun vakantie.

Om het boeken van een vakantie zo soepel en gemakkelijk mogelijk te maken, lanceerde Eurostar recentelijk een combipakket waarmee de reis samen met een hotel geboekt kon worden, voor een gunstig tarief. De hotels zijn zorgvuldig geselecteerd en bevinden zich in het hart van Londen. Er zijn opties voor elk budget. Bovendien werden de hotels gegroepeerd in verschillende thema's om snel en gemakkelijk de perfecte reis te kunnen boeken. Van designpareltjes tot gastronomische hotspots, het nieuwe pakketaanbod helpt reizigers om zonder discussie of zorgen het perfecte hotel te vinden, stuk voor stuk getest en goedgekeurd door Eurostar.

Foto: Treinenweb
Foto: Treinenweb

Bron: Eurostar