Eurostar weer begonnen met catering in de trein
De Eurostar heeft sinds maandag weer het cateringaanbod in de trein hervat. De hapjes en drankjes werden vanwege de coronapandemie niet meer in de trein geserveerd. Al eerder werd de Eurostar business lounges in augustus al heropend, waarmee de service van de Eurostar weer de oude vorm aannam.
Om het contact tijdens de bediening te beperken heeft de vervoerder enkele maatregelen genomen. Zo worden de gerechten die aan de zitplaats worden geserveerd standaard afgedekt en worden bijgerechten, zoals brood en gebak, in de verpakking bewaard. Daarnaast worden er nu antibacteriële doekjes en handgel aangeboden aan reizigers die een maaltijd geserveerd krijgen.
Los van de maaltijdvoorziening heeft de Eurostar ook extra hygiënemaatregelen in de trein en in de stations geïntroduceerd om reizigers een comfortabele en veilige ervaring te bieden. Een nieuwe zitplaatsverdeling zorgt ervoor dat reizigers op een veilige afstand van elkaar zitten, met inachtneming van de richtlijnen voor de anderhalve-meter maatregel. Ook worden de treinen intensief gereinigd door schoonmaakpersoneel.
Maaltijden en drankjes
Reizigers in Standard kunnen kiezen uit een reeks zorgvuldig geselecteerde gerechten en dranken in Café Métropole in het restauratierijtuig, terwijl de reizigers in Standard Premier en Business Premier achterover kunnen leunen en kunnen genieten van een heerlijke driegangen-maaltijd die aan hun stoel wordt geserveerd. In het barrijtuig wordt reizigers geadviseerd om indien mogelijk elektronisch te betalen, om het contact met contant geld zoveel mogelijk te vermijden.
Reizen
Om passagiers meer flexibiliteit te bieden, kunnen alle tickets nu tot 14 dagen voor vertrek2 kosteloos worden om geboekt. Deze flexibiliteit, die van toepassing is op alle boekingen tot 31 december 2020, is geldig voor alle reisdata die beschikbaar zijn op het moment van aankoop.