Bayerischen Regiobahn gaat waterstof-versie van Siemens Mireo testen
De Bayerischen Regiobahn (BRB) gaat een Siemens Mireo Plus H in de Beierse regio testen. Na een periode van testen zal het vervoersbedrijf de waterstoftrein in januari 2024 aan passagiers introduceren.
De tweedelige waterstoftrein moet in het voorjaar van 2022 worden ingezet. Hij wordt voorzien van twee brandstofcellen op het dak en batterijen onder de vloer. Het zal een bereik hebben van maximaal 800 kilometer. De trein zal uiteindelijk ervoor zorgen dat de dienst van de BRB niet enkel meer met LINT-treinen gereden zal worden, sinds dat ze de treinen van het type Talent en Integral hebben weggedaan.
"De ontwikkeling en het testen van onze 200 kilowatt module voor de trein is met succes afgerond en de exploitatie in Beieren is een belangrijke stap in de richting van commercialisering van de trein. Zowel passagiers- als goederentreinen – met hun hoge nuttige lading en vereisten voor lange afstand en snel bijtanken – bieden belangrijke kansen waarvoor brandstofcellen ", zegt Rob Campbell, Ballard Chief Commercial Officer van Siemens Mobility.
- Lees ook ons artikel: Mireo, de machtige opvolger van de Desiro