Arriva dupe van zaken ProRail en NS
Doordat NS en ProRail hun zaakjes niet goed voorelkaar hebben, zit Arriva met een flinke schadepost. De oorzaak hiervan ligt bij het door de NS ingevoerde 'Zoutkaartje'.
Arriva directeur Hettinga voelt zich geroepen om hierdoor goedkope treinkaartjes (Zoutkaartjes) te verkopen terwijl hij het zelf niet nodig had gevonden. met zo'n zoutkaartje kunnen de reizigers deze week tussen 9 en 16 uur en na 19 uur automatisch 40% korting krijgen op de parijs, vanwege het winterweer welke parten speelde het de spoorinfrastructuur en de uitvallende treinen in het land.
De NS die deze tijdelijke tegemoetkoming heeft geintroduceert heeft volgens Hettingga niet gedacht aan de anderen vervoerders op het Nederlandse Spoor. De problemen waren bij de NS veel groter dan bij de overige vervoersbedrijven, en zij hebben zelf nog efficienter gereageerd.
Arriva is ondanks de invoering ervan welke niet besproken is wel niet terughoudend over het goedekope treinkaartje, dit omdat dit de rezigers minder ingewikkelt maakt. Wel had Arriva liever gezien dat de NS hun had geimformeerd hierover.
Bron: Dagblad van het Noorden