NS is bezig met betere compensatieregeling
Er wordt een nieuwe compensatieregeling verwacht voor de treinreizigers die afgelopen december veel problemen hebben ondervonden bij het reizen met de NS vanwege winter-perikelen. Dit zei NS-directeur Bert Meerstadt tijden de hoorzitting afgelopen donderdag in de Tweede Kamer.
Eerder op de dag had reizigersvereniging Rover veel kritiek op de manier waarop klanten nu worden gecompenseerd. Een vertegenwoordiger noemde die 'armieterig'. Rover heeft afgelopen periode een hopo telefonische klachten hierover gehad.
Meerstadt wees op de reguliere compensatieregeling."Anders dan onze Belgische collega's doen wij geen beroep op overmacht. Reizigers die meer dan 30 minuten vertraging hebben opgelopen kunnen een beroep doen op de reguliere regeling 'Geld terug bij Vertraging' ".
Compensatie-regeling
Om de spits te ontlasten heeft de NS verder een aantal acties voor vaste klanten in werking gesteld. Daarmee hoopt het bedrijf dat mensen de spits zullen mijden. De reizigersvereniging Rover eist een meer substantiële vergoeding. Rover nam hier al eerder geen genoegen mee. Ook de PVV maakte zich tijdens de hoorzitting hard voor een "betere compensatieregeling".
NS en Rover hebben donderdagmiddag nog overleg geopleegd over de compensatieregeling, maar dat heeft nog niks opgeleverd kon Meerstad vertellen. Wel verwacht hij dat er op korte termijn een goede regeling geregeld zal worden.
Bron: Treinreiziger