NS verwelkomt 100.000e NS Flex-gebruiker
De NS heeft woensdag de 100.000e NS Flex reiziger verwelkomd. Het NS Flex reisproduct bestaat nog maar een half jaar, en is een succesvol product. Hiermee kunnen reizigers in het gehele openbaar reizen zonder saldo en via een flexibele manier die op hun wensen aansluit.
"Met NS Flex neemt NS drempels weg die reizigers soms ervaren bij het gebruik van de OV-chipkaart. En dat slaat aan." zegt NS woordvoerder Hessel Koster. "Wie zich aanmeldt voor NS Flex hoeft nooit meer saldo te laden. En ook de verplichte borg van tien of twintig euro op de OV-chipkaart is niet meer nodig. In de NS-app heb je inzicht in de gemaakte reiskosten. De gereisde kilometers per trein, bus, tram, metro en OV-fiets worden maandelijks van de bankrekening afgeschreven."
Volgers van het Instagram-account van NS maakten vandaag deel uit van een interactief verhaal. Zij bepaalden de keuzes van NS-vlogger Julia, die door de Instagrammers, met NS Flex het land door werd gestuurd. Om 18:00 uur vanavond eindigde de reis van Julia op station Amsterdam Centraal, waar ze een gouden envelop uit mocht reiken aan een gelukkige winnares die Julia via Instagram bij het station heeft opgezocht.
NS Flex
NS Flex is ontwikkeld samen met ov-chipkaartbeheerder Translink en de andere vervoerders. In 2017 hebben honderden testreizigers de nieuwe betaalmethode uitgetest en hier feedback op gegeven, waarna de NS het product steeds verder meer vorm krijgt. Zo introduceert de NS deze week de mogelijkheid om in de NS-app van klasse te wisselen. Daarnaast werkt de vervoerder ook aan een alternatief voor Keuzedagen voor 60-plussers en een oplossing voor gezinnen met kinderen.
Foto: NS